Informujemy, iż zidentyfikowano próby podszywania się przez oszustów pod pracowników działu bezpieczeństwa Banku. Oszuści informują o rzekomo wstrzymanej transakcji i namawiają do zainstalowania oprogramowania do zdalnego dostępu do komputera.
Schemat działania przestępców:
- przestępcy dzwonią do klienta z numeru Infolinii Banku tj. 801 321 456, 86 215 50 00 lub 828 828 828;
- osoba dzwoniąca posiada obcy akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
- prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w internecie;
- rozmowa może dotyczyć zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
- osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
- podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.
Przypominamy, iż:
- Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientem.
- Bank nigdy nie prosi klienta o podanie przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
- Bank nigdy nie prosi klienta o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania;
- Bank dzwoniąc do klienta nigdy nie prosi kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.